Τι κάνουν ο Νίκος, η Δάφνη, ο Γιάννης και ο Ανδρέας στο Orange Grove;

πηγή : tvxs.gr της Αγγελικής Δημοπούλου

Στα δυο έτη λειτουργίας του Orange Grove, αυτού του πρωτότυπου «Πορτοκαλεώνα» νεοφυών επιχειρήσεων που λειτουργεί υπό τη σκέπη της Ολλανδικής Πρεσβείας στην Αθήνα, οι ιδέες ξεφυτρώνουν, ανθίζουν και ωριμάζουν. Αυτό έγινε με τις ιδέες του Νίκου, της Δάφνης και του Γιάννη και του Ανδρέα.

Το Orange Grove είναι ένας χώρος εργασίας, δικτύωσης και υποστήριξης Ελλήνων και Ολλανδών επιχειρηματιών έως 35 ετών, αλλά και Ελλήνων αποφοίτων πανεπιστημίων που θέλουν να ξεκινήσουν την δική τους επιχείρηση στην Ελλάδα. Η ιδέα ήταν του Ολλανδού πρέσβη Γιαν Φέρστεϊχ που θέλησε να φέρει την Ελλάδα και την Ολλανδία πιο κοντά, ενισχύοντας παράλληλα την startup επιχειρηματικότητα και βοηθώντας τους νέους με καινοτόμες ιδέες να στήσουν τη δική τους επιχείρηση και να κατακτήσουν την αγορά.

Ξεκίνησε να λειτουργεί το 2013 στο ισόγειο του κτιρίου της Ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα (Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου 5-7). Δυο χρόνια μετά το εγχείρημα μπορεί να κριθεί επιτυχημένο:

«Η εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής, τόσο από Έλληνες, όσο και από Ολλανδούς νέους, είναι πολύ μεγάλη. Στα δυο χρόνια λειτουργίας οι αιτήσεις έχουν τριπλασιαστεί. Η Ολλανδία έχει επίσης δείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Πολλές μεγάλες εταιρείες στήριξαν από την αρχή την ιδέα του Ολλανδού πρέσβη, ο βασιλιάς και η βασίλισσα έδειξαν προσωπικό ενδιαφέρον ενώ το εγχείρημα έτυχε μεγάλης προβολής από τα ολλανδικά media» λέει στο tvxs.gr, η Anna – Maria Poullis, Project Manager του Orange Grove.

Όσο για τις επιχειρηματικές προσπάθειες; «Αρκετοί συμμετέχοντες ξεκίνησαν απλώς με μια ιδέα. Δυο χρόνια μετά έχουν επιχειρήσεις που έχουν αρχίσει να γίνονται κερδοφόρες. Την ίδια ώρα, εταιρείες που ήταν πιο έτοιμες έχουν γίνει αρκετά γνωστές, όπως η Βig Οlive» που διοργανώνει θεματικές περιηγήσεις και περιπάτους στην Αθήνα.

Τι προσφέρει το Orange Grove

Στον μοντέρνο, ενιαίο χώρο του Orange Grove, οι νεαροί επιχειρηματίες μπορούν να στεγάσουν την επιχείρησή τους. Κάθε συμμετέχων μπορεί να καθίσει σ’ όποιο γραφείο είναι ελεύθερο. Υπάρχει free wifi, καφές και μπύρα (!) και όλες οι παροχές που απαιτούνται για να λειτουργήσει ένα γραφείο.

«Εφόσον γίνεις δεκτός στο Orange Grove επιλέγεις τον coache (=προπονητή) αλλά και τον μέντορά σου από το πλήθος των συνεργατών μας. Είναι σημαντικό ο νέος επιχειρηματίας να επιλέξει τον μέντορά του με γνώμονα τις ανάγκες που θέλει να καλύψει. Επιπλέον, στο Orange Grove υπάρχει ομάδα λογιστών και δικηγόρων που δουλεύουν σε εθελοντική βάση συμβουλεύοντας τους νέους επιχειρηματίες. Γίνονται συνεχώς σεμινάρια σε συνεργασία με μεγάλα πανεπιστήμια και ομιλητές από όλο τον κόσμο» εξηγεί στο tvxs.gr, Χριστίνα Μπιρλιράκη, Assistant Project Manager στο Orange Grove.

Χορηγοί, όπως η Heineken και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και μεγάλες εταιρείες όπως οι Interamerican, KLM, Philips, Bodossaki Foundation, CoCo-MAT, ABN-AMRO, FrieslandCampina στηρίζουν το εγχείρημα της ολλανδικής πρεσβείας, σε συνεργασία με μεγάλα πανεπιστήμια όπως το Delft University of Technology, το University of Amsterdam, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και άλλους φορείς όπως το Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδας και το Hellenic Start up Association.

«Οι εταιρείες που συνεργάζονται με το Orange Grove προσφέρουν κατ’ αρχήν τους απαραίτητους πόρους για τη λειτουργία του. Επίσης στελέχη τους συμμετέχουν ως ομιλητές στα σεμινάρια που διοργανώνονται συνεχώς και παρέχουν συμβουλές στους νέους επιχειρηματίες. Ένας τομέας που η βοήθειά τους είναι πολύτιμη είναι η δικτύωση των νέων επιχειρηματικών. Οι εκδηλώσεις δικτύωσης είναι ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Orange Grove. Σε αυτές οι νέοι επιχειρηματίες έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν με ανθρώπους απ’ όλα τα επιχειρηματικά πεδία και να τους συμβουλευτούν. Εξάλλου υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιος να ενθουσιαστεί με την ιδέα τους και να καταλήξει συνεργάτης τους. Υπάρχει τέλος το The Squeeze – Pitching Show» τονίζει η Anna – Maria Poullis.

The SqueezePitching Show

Το The Squeeze Pitching Show δεν είναι τίποτα άλλο από έναν διαγωνισμό στον οποίο οι νέοι επιχειρηματίες «εκτοξεύουν» τις ιδέες τους και μάχονται μέχρι τέλους με σκοπό να κερδίσουν το αρχικό κεφάλαιο για την επιχείρησή τους. Σε κάθε Squeeze Pitching Show συμμετέχουν 8 από τα πιο ελπιδοφόρα startups του Orange Grove. Παρουσιάζουν την ιδέα τους στην κριτική επιτροπή που αποτελείται από 4 φημισμένους επιχειρηματίες. Τα 2 καλύτερα startups κερδίζουν αντίστοιχα 15.000 και 10.000 ευρώ ως χρηματοδότηση για την επιχείρηση τους. Ήδη δυο Squeeze Pitching Show έχουν πραγματοποιηθεί ενώ το τρίτο θα λάβει χώρα την Πέμπτη 11 Ιουνίου. Είναι μια δωρεά του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Οι πρωταγωνιστές

Νίκος Καββούνης
Oinovation

Ο Νίκος Καββούνης είναι στο Orange Grove από το ξεκίνημά του. «Είχα μόλις γυρίσει από την Ολλανδία. Είχα την ιδέα. Έκανα την αίτηση, πέρασα από συνέντευξη και με επέλεξαν» λέει στο tvxs.gr. Προφανώς λόγω της καινοτομίας του προϊόντος του. Ο Νίκος παρασκευάζει τη chimera. Είναι φυσικός λευκός οίνος αρρωματισμένος με κρόκο Κοζάνης (σαφράν).

Ο Νίκος εξηγεί πως κινήθηκε στο πλαίσιο του Orange Grove: «Η ιδέα είναι δική σου. Εσύ διαλέγεις και τους συνεργάτες σου. Εγώ προσέγγισα την CAIR (εταιρεία οινοποιίας). Μίλησα μαζί τους, τους έπεισα και στη συνέχεια προχωρήσαμε στα πειράματα με τους χημικούς και τους οινολόγους».


Stop chasing your Chimera. It’s already here. Taste it…

Ο Νίκος έχει την αποθήκη του ενώ τα γραφεία της oinovation στεγάζονται στο Orange Grove. Παρ’ όλα αυτά τον περισσότερο χρόνο του τον περνά «έξω στην αγορά». «Έχω βγάλει ήδη το προϊόν. Τώρα μπαίνει στην αγορά και η επιχείρηση βρίσκεται στην ανάπτυξη. Ήδη έχω ξεκινήσει να υλοποιώ την ιδέα μου για ένα δεύτερο προϊόν. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να βάλω τα θεμέλια για να γίνει βιώσιμη η επιχείρηση» τονίζει.

Σε τι τον βοήθησε το Orange Grove; «Σίγουρα στο Orange Grove τα πράγματα λειτουργούν με τον ολλανδικό τρόπο. Είναι πιο δομημένα. Σε βοηθάει δηλαδή στη δόμηση της ιδέας. Επιπλέον, σου δίνει αξιοπιστία. Πολύ σημαντική είναι τέλος η δικτύωση. Οι εκδηλώσεις βοηθάνε. Γνωρίζεις ανθρώπους που μπορεί να τους αρέσει η ιδέα σου και να θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου. Το Orange Grove είναι ένας ζωντανός οργανισμός».

Δάφνη Τσεβρένη, Γιάννης Νικολόπουλος, Ανδρέας Φατούρος
clio muse

Η Δάφνη (Οικονομικό Πανεπιστήμιο), ο Γιάννης (ηλεκτρολόγος μηχανικός) και ο Ανδρέας (Συντηρητής Έργων Τέχνης) κέρδισαν τη συμμετοχή τους στο Orange Grove  –  έξι μήνες δωρεάν φιλοξενία – μέσω του διαγωνισμού ennovation 2013 του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών.

Ένωσαν τις δυνάμεις τους και το αποτέλεσμα είναι το clio muse. Πρόκειται για μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που αφηγείται ενδιαφέρουσες πολιτιστικές ιστορίες για διαδρομές εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, δηλαδή για μουσεία και πολιτιστικούς χώρους αλλά και για τα πιο ενδιαφέροντα city walks (=περιπάτους) στην πόλη.


Η Δάφνη και ο Ανδρέας στο χώρο εργασίας, στο Orange Grove

«Είναι ουσιαστικά μια εφαρμογή ξενάγησης ή ένα ηλεκτρονικό πολιτιστικό περιοδικό. Αυτό που κάνουμε είναι να λέμε πράγματα και ιστορίες που δεν έχουν ξαναειπωθεί. Δίνουμε στον περιπατητή λεπτομέρειες που τον εκπλήσσουν» λέει στο tvxs.gr, η Δάφνη. «Ήδη έχουμε φιλοξενήσει δέκα εκθέσεις σε Ελλάδα και ΗΠΑ. Έχουμε κάνει παρουσιάσεις για το Μουσείο Ελληνικής Γαστρονομίας και το Μουσείο Πόλης των Αθηνών για παράδειγμα. Επίσης δουλεύουμε πάνω σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για το μουσείο της Ακρόπολης».

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν (download) και στη συνέχεια υπάρχουν λίστες διαδρομών και ιστοριών. Κάποιες είναι δωρεάν και κάποιες επί πληρωμή. Η εφαρμογή τρέχει σε ios και android ήδη από το Φεβρουάριο.

Η ομάδα του clio muse είναι τώρα έτοιμη για το next big step. «Έχουμε ήδη εξελιχθεί από μια εφαρμογή ξενάγησης σε μια τεχνολογία που αφορά τα πολιτιστικά δρώμενα.  Θα υποστηρίξουμε το Art Αθήνα 2015 και τον Ιούνιο θα λανσάρουμε τις διαδρομές εξωτερικών χώρων (city walks). Όλα αυτά θα γίνουν μέσα από μια ανανεωμένη εφαρμογή που θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούνιο» εξηγεί η Δάφνη.

Όσο για τη βοήθεια από το Orange Grove σημειώνει: «Εκτός από το χώρο πολύ σημαντική είναι η δικτύωση. Εκτός από τους μέντορες και τους coaches που με τις συμβουλές τους κάνεις την ιδέα σου βιώσιμη, στο Orange Grove έχεις την ευκαιρία να γνωρίσεις ανθρώπους που θα ενδιαφερθούν γι’ αυτήν. Ειδικά στον τομέα του πολιτισμού και του τουρισμού που δραστηριοποιούμαστε εμείς αυτό είναι πολύ κρίσιμο».

Πώς να κάνεις αίτηση στο Orange Grove

  • Στέλνεις σκαναρισμένη την ταυτότητα σου  – γιατί υπάρχει ηλικιακό όριο (35 έτη) – στο info@orangegrove.biz
  • Συμπληρώνεις τη σχετική αίτηση που θα σου στείλει το Orange Grove καθώς και την ειδική φόρμα στην οποία περιγράφεις την ιδέα και το επιχειρηματικό σου σχέδιο.
  • Αίτηση μπορούν να καταθέσουν ομάδες έως 5 ατόμων με μια επιχειρηματική ιδέα/πλάνο ή μια ήδη υπάρχουσα επιχείρηση.
  • Η αίτηση εξετάζεται από ανεξάρτητη επιτροπή που αποτελείται από εκπροσώπους των εταιριών – χορηγών, ομάδα εξειδικευμένων συμβούλων και από τον ίδιο τον Ολλανδό πρέσβη Γιαν Φέρστεϊχ.
  • Όσοι επιλεγούν περνούν από προσωπική συνέντευξη στην οποία καλούνται να αναπτύξουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο. Από τη συνέντευξη γίνεται η τελική επιλογή.
  • Σημαντικό ρόλο για την επιλογή παίζουν η καινοτομία της ιδέας και το πάθος του ενδιαφερόμενου.
  • Οι εταιρείες αρχικά μπορούν να παραμείνουν στο Orange Grove για διάστημα έξι μηνών. Κατόπιν έχουν το δικαίωμα να ξαναπεράσουν από την επιτροπή και εφόσον συναποφασιστεί ότι συντρέχουν οι λόγοι να παραμείνουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.