Το κλειστό κλαμπ των Γερμανών μάνατζερ

τελικά η ελεύθερη αγορά, δεν είναι και τόσο ανοιχτή

πηγή: Καθημερινή

Θα δυσκολευτεί κανείς να διακρίνει κάποια ουσιώδη διαφορά ανάμεσα στον Μάρτιν Βίντερκορν και τον Ματίας Μίλερ εάν συγκρίνει τα βιογραφικά τους. Το γεγονός ότι επιλέχθηκε ένα στέλεχος της Volkswagen για να ξεκαθαρίσει ένα μεγάλο μπλέξιμο, παγκόσμιας κλίμακας, καταδεικνύει την εσωστρέφεια της δομής εταιρικής διακυβέρνησης στη Γερμανία, δηλώνει ο Τσαρλς Ελσον, διευθυντής του Κέντρου Γουένμπεργκ Εταιρικής Διακυβέρνησης στο πανεπιστήμιο Ντέλαγουερ.

Τα πρώτα χρόνια της καριέρας τους και δύο υπηρέτησαν στην Audi. Επειτα ο απερχόμενος και νυν επικεφαλής της Volkswagen εργάστηκαν σε τμήματα ανάπτυξης της γερμανικής αυτοκρατορίας με προσωπικό 600.000 ατόμων. Ο κ. Βίντερκορν εκτελούσε καθήκοντα επικεφαλής της Audi προτού αναλάβει τα ηνία της τεράστιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο κ. Μίλερ διοικούσε την Porsche πριν αντικαταστήσει τον πρώτο. Την Παρασκευή, το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen ανέθεσε στον κ. Μίλερ το ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντικαθιστώντας τον κ. Βίντερκορν που είχε παραιτηθεί δύο ημέρες πριν εξαιτίας σκανδάλου για τη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων στις μετρήσεις εκπομπής καυσαερίων των αυτοκινήτων του ομίλου. «Δεν με εκπλήσσει που επέλεξαν στέλεχος του ομίλου με πολυετή θητεία σε αυτόν», παρατηρεί ο κ. Ελσον. Ωστόσο, δεδομένων των μεγάλων διαστάσεων του σκανδάλου, θα έπρεπε να γίνουν σοφότεροι και να πάρουν μια γενναία απόφαση, επιλέγοντας κάποιον εκτός του ομίλου, συμπληρώνει ο ίδιος.

audi

Ο Μπέρτχολντ Χάμπερ, προσωρινός πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Volkswagen, τόνισε στην ανακοίνωσή του πως ο κ. Μίλερ είναι ένας άνθρωπος με αξιόλογες στρατηγικές και επιχειρηματικές ικανότητες. Συμπλήρωσε πως ο κ. Μίλερ έχει πλήρη γνώση των προϊόντων του ομίλου και έχει τη δυνατότητα να αντεπεξέλθει άμεσα στα νέα του καθήκοντα.

Ο κ. Μίλερ επελέγη από το 20μελές εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen, εκ των οποίων τα 17 μέλη είναι Γερμανοί ή Αυστριακοί. Από τα εννέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen, όλοι εκ των οποίων είναι άντρες, μόνον ένας δεν είναι Γερμανός ή Αυστριακός. Η έλλειψη μιας διεθνούς σύνθεσης στο διοικητικό συμβούλιο, ιδιαίτερα η απουσία ενός μέλους με αμερικανική υπηκοότητα, ίσως να ενέτεινε τις συνέπειες από το ξέσπασμα του σκανδάλου στη Βόρειο Αμερική, διαπιστώνει ο Στέφεν Μπράντζελ, διευθυντής του Κέντρου Δικοίκησης Αυτοκινητοβιομηχανιών στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Μπέργκις Γκλάντμπαχ της Γερμανίας.

Πέραν τούτου, το σύστημα εταιρικής διακυβέρνησης στη Γερμανία χαρακτηρίζεται από κλίκες υψηλόβαθμων στελεχών, σχολιάζει ο Χεντρίκε βον Πλάτεν, πρόεδρος του οργάνωσης Επιχειρηματικότητα και Γυναίκες στον Επαγγελματικό Χώρο. «Εάν γνωρίσεις κάποιον στο εποπτικό συμβούλιο μιας εταιρείας, τότε τον συστήνεις για το συμβούλιο μιας άλλης εταιρείας. Είναι δύσκολο να γίνει τομή σε αυτό το σύστημα και να επιτευχθεί κάποια διαφοροποίηση» δηλώνει ο ίδιος. Για παράδειγμα, ο Χέμπερτ Ντίες είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας τεχνολογίας Infineon μαζί με τον Βόλφαγκαγκ Μέιρχουμπερ, ο οποίος είναι παράλληλα πρόεδρος της Deutsche Lufthansa. Ο διευθύνων σύμβουλος της Deutsche Lufthansa, ο Κάρστεν Σπορ είναι, επίσης, μέλος του εποπτικού συμβουλίου του βιομηχανικού ομίλου ThyssenKrupp, όπου πρόεδρος είναι ο Ούρλιχ Λέχνερ. Ο κ. Λέχνερ είναι, επίσης, επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου στην Deustche Telekom. Aναμένονται, όμως, αλλαγές. Σύμφωνα με πρόσφατο νόμο απαιτείται από τις 100 ισχυρότερες εισηγμένες εταιρείες να διορίζουν γυναίκες στο 30% των κενών θέσεων στα εποπτικά συμβούλιά τους από το 2016.

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.