Η Ελλάδα “διαμετακομιστικός κόμβος”(sic): Ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ – συμφωνία με Hewlett-Packard

Παραθέτουμε δύο άρθρα για τις εξελίξεις στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στον Πειραιά, και τη συμφωνία με την Hewlett-Packard, σχολιάζοντας τα εξής:

Όπως σημειώνει ο Ηλίας Ιωακείμογλου[1] «η κρίση υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου μπορεί να λυθεί με δύο τρόπους: ο πρώτος θα ήταν να απαξιωθεί μια μεγάλη μερίδα του κεφαλαίου, και ο δεύτερος θα ήταν να αυξηθεί θεαματικά το πραγματικό προϊόν. Το πραγματικό προϊόν, όμως, αυξάνεται πλέον μόνον οριακά και οι κεφαλαιοκρατικές τάξεις της Ευρώπης και των άλλων αναπτυγμένων χωρών αρνούνται πεισματικά να απαξιώσουν την υπέρογκη απαίτησή τους επί του προϊόντος.» Σε αυτή τη λογική η κυβέρνηση μέσω του νέου μνημονίου επέλεξε να ενισχύσει την κερδοφορία των κεφαλαίων που αντιμετώπιζαν μια δομική κρίση τα τελευταία χρόνια, ενισχύοντας τη συσσώρευση επενδύσεων σε γνωστά πεδία, διευρύνοντας τα περιθώρια της κερδοφορίας[2].

Η κυβέρνηση δε φάινεται να αρκείται σε μια λογική εφαρμογής του μνημονίου αναπαράγοντας τις πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά κινείται στην κατεύθυνση της εμβάθυνσης του αστικού εκσυγχρονισμού προχωρώντας το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και μετατρέποντας την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο (όπως φαίνεται από τις στρατηγικές επιλογές του ξεπουλήματος του ΟΛΠ αλλά και των συμφωνιών τύπου HP). Όλη η πολιτική της πλέον περιστρέφεται γύρω από την εγκαθίδρυση διευκολύνσεων και την άρση περιορισμών που ως τώρα αντιμετώπιζε το κεφάλαιο, ενώ παράλληλα μεταφέρουν πόρους και ισχύ σε πόλους εκτός της χώρας (ενώ όσοι βαθμοί ελευθερίας παραμένουν ανοιχτοί στο εσωτερικό αναδιανέμονται ώστε να εξυπηρετούν τα στρατηγικά συμφέροντα των κυρίαρχων τάξεων).

[1] http://rednotebook.gr/2015/10/pos-boroume-na-sinechisoume-tou-ilia-ioakimoglou/

[2] http://tomi-adm.gr/1526-2/

*****************************************************************

Έτσι θα ξεπουλήσουν το λιμάνι του Πειραιά, από το Δρόμο της Αριστεράς

Τι προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ δημοσίου και ΟΛΠ που προωθεί άρον-άρον το ΤΑΙΠΕΔ – Προκλητικά χαριστικές ρυθμίσεις για τον επενδυτή – Δεν κάλεσαν του υπουργείο Πολιτισμού στη διαβούλευσηΤου Ειδικού Συνεργάτη

Με ημερομηνία 28 Σεπτεμβρίου και την επισήμανση «Αυστηρά Απόρρητο & Εμπιστευτικό» παραδόθηκε από τη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στο υπ. Ναυτιλίας και στον ΟΛΠ το Προσχέδιο της αναθεωρημένης Σύμβασης Παραχώρησης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Το Προσχέδιο της Σύμβασης όπου περιγράφονται οι όροι λειτουργίας του ΟΛΠ, όπως είναι αυτή τη στιγμή, αλλά και όπως…. θα βολεύει στο μέλλον τον εκάστοτε αγοραστή, βρίσκεται στη διάθεση της εφημερίδας μας.

OLP SYMBASH

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τα βασικά του σημεία με τη δέσμευση ότι στο επόμενα φύλλα θα υπάρξει συνέχει της έρευνάς μας συνολικά για τις ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες απειλούν να μετατρέψουν τη χώρα κυριολεκτικά σε κουφάρι.

Όπως πολύ συγκεκριμένα αναφέρεται στο κείμενο (σελ. 12 παρ.4 Αντικείμενο Παραχώρησης) «το Ελληνικό Δημόσιο εκχωρεί στον ΟΛΠ (που σημαίνει και σε όποιον τον αγοράσει) το αποκλειστικό δικαίωμα κατοχής, χρήσης, διαχείρισης, διατήρησης, βελτίωσης και εκμετάλλευσης των Στοιχείων της Παραχώρησης, καθ’ όλη τη Διάρκεια της Παραχώρησης». Και ο πιο ανίδεος αντιλαμβάνεται τι σημαίνει η φράση πως ο διαχειριστής «επιτρέπεται να αποκτήσει τη φυσική κατοχή και να ασκεί πρωταρχικό φυσικό δικαίωμα διάθεσης επί των Στοιχείων Παραχώρησης» (η επισήμανση δική μας), ενώ την ίδια στιγμή σπεύδει να διευκρινίσει ότι δεν υπάρχει δικαίωμα εκμετάλλευσης του χώρου του λιμένα για δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με λιμενική βιομηχανική ή εμπορική αξιοποίηση, πολιτιστικές δραστηριότητες ή γενικού τουρισμού.

Μάλλον για να τηρήσει τα προσχήματα ή για να «ανακουφίσει» τα ώτα των φορέων που άμεσα πλήττονται, διευκρινίζει σε άλλο σημείο της σύμβασης (σελ. 55 παρ. 21) πως «Το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα πρόσβασης στα Στοιχεία Παραχώρησης, μετά από την παροχή εύλογης προηγούμενης ειδοποίησης». Αφού, λοιπόν, οι Έλληνες ιθαγενείς οι οποίοι θα καταλήξουν να ζουν σε μια χώρα με ξεπουλημένες υποδομές, ενημερώσουν το νέο ιδιοκτήτη θα έχουν ίσως τη δυνατότητα να παρέμβουν για κάποιες… μικρο-υποθέσεις όπως:

  • Ζητήματα εθνικής ασφάλειας και στρατιωτικά ζητήματα (εγκατάσταση ή ανάπτυξη μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων).
  • Έλεγχος τελωνείων και επιβολή φόρων(!).
  • Αντιμετώπιση περιβαλλοντικών ζητημάτων που έχουν επιφέρει ουσιαστική ρύπανση, που δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς.
  • Φυσικές καταστροφές και απόκριση σε κρίσεις.
  • Εκδήλωση δημόσιων υποχρεώσεων.
  • Διάθεση χώρων για κοινωνικούς ή πολιτιστικούς σκοπούς (και με επισήμανση σε άλλο σημείο, για περιορισμένο χρόνο και όσο δεν ενοχλεί την κύρια δραστηριότητα του λιμένα).

 

Το Δημόσιο θα συνεχίζει να πληρώνει, ο αγοραστής όχι

Και σαν να μην έφτανε αυτό, περιγράφεται πως με ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου «θα συντηρούνται οι πλωτές οδοί που οδηγούν στη θαλάσσια ζώνη λιμένα με τρόπο που να αποφεύγει κάθε παρεμβολή και να στηρίζει τη λειτουργία, χρήση και εκμετάλλευση του Λιμένα Πειραιά και του Δικαιώματος (σ.σ. του εκμεταλλευτή εννοεί)». Αντίστοιχη υποχρέωση προκύπτει για το Δημόσιο, τον Έλληνα φορολογούμενο δηλαδή, για τη συντήρηση της υποδομής εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, εφόσον αυτή δεν είναι απαραίτητη για την κύρια χρήση του, από τον ιδιοκτήτη. Ουσιαστικά, λοιπόν, οι φορολογούμενοι καλούνται να συνεχίσουν να πληρώνουν φόρους για ένα λιμάνι, από το οποίο θα προκύπτει καθαρό και μετρήσιμο οικονομικό όφελος για τον Ιδιώτη. Και δεν φρόντισαν καν αυτό ως δαπάνη να συμπεριληφθεί σε οποιοδήποτε αντισταθμιστικό κονδύλι κ.λπ.

Όσο για τα λοιπά κρυμμένα οφέλη, αν και δεν γίνεται σαφής προσδιορισμός στο κείμενο της Σύμβασης, αποτελεί ακόμη «γκρίζο σημείο» εάν όντως θα υπάρξουν φορο-απαλλαγές για το νέο αγοραστή… Ίσως γιατί, προκειμένου να μη χαρακτηριστεί κραυγαλέα αυτή η Σύμβαση και να αποτραπεί ο κίνδυνος να προσβληθεί από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο φορέα, η κυβέρνηση φρόντισε να περάσει σε άλλο νόμο την αντίστοιχη πρόθεσή της.

Έτσι, το άρθρο 10 του κεφαλαίου «Διατάξεις αρμοδιότητας υπουργείου Εσωτερικών» του πολυνομοσχεδίου που ψηφίστηκε μόλις την Παρασκευή το βράδυ, ο επίδοξος αγοραστής του ΟΛΠ λαμβάνει δύο σημαντικά «δώρα»: αφενός την απαλλαγή και προστασία από κάθε είδους δημοτικά τέλη και φόρους, αφετέρου τη διαγραφή -λόγω αναδρομικότητας- των χρεών του ΟΛΠ προς τους Δήμους.

Και αυτό την ώρα που τουλάχιστον 6 εκατομμύρια ευρώ των χρεών του ΟΛΠ προς τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας έχουν τελεσιδικήσει στα ελληνικά δικαστήρια και δεν υπάρχει άλλος τρόπος αποφυγής πληρωμής τους.

 

Model

Τι παραχωρείται

Ο χάρτης που δημοσιεύεται εδώ αυτούσιος, δείχνει ξεκάθαρα τι εντάσσεται και τι όχι στη Σύμβαση Παραχώρησης, αν και οι «ροζ» ζώνες έχουν αρκετά αδιευκρίνιστα σημεία.

Όπως φαίνεται, ένα από τα σημεία που είχαν δημιουργήσει προστριβές με την ίδια την κοινωνία του Πειραιά, η Ζώνη Λιπασμάτων Δραπετσώνας μέχρι τον όρμο των Σφαγείων, θα επανεξεταστεί.

Εξαιρούνται, επίσης, τα κτίρια Λιμενοφυλάκων και της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ενώ για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ορίζεται σε ειδικό σημείο της Σύμβασης (Υπο-Παραχωρήσεις) ότι θα πρέπει να υπάρξει αναλυτικό εγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα που να την περιλαμβάνει, ενώ αφήνεται ανοιχτό το θέμα η διαχείρισή τους να ελέγχεται από τη Δημόσια Αρχή Λιμένος, που θα δημιουργηθεί και θα «τρέξει» το πρόγραμμα.

 

Υπάρχουν, ωστόσο, μια σειρά παραβλέψεων που αφορούν σε χαρακτηρισμένους αρχαιολογικούς ζώρους, τους οποίους παρουσιάζουμε αναλυτικά με βάση το έγγραφο (Α.Π.: ΥΠΠΟΑ/ΓΓ/275829/6129) του υπ. Πολιτισμού που ο Δρόμος έχει στη διάθεσή του.

Κάντε κλικ εδώ και διαβάστε τις ενστάσεις του υπουργείου Πολιτισμού

Έτοιμοι οι «μνηστήρες» 

Το ΤΑΙΠΕΔ ήδη «διαμήνυσε» τα χρονοδιαγράμματα

Σε σύσκεψη ΤΑΙΠΕΔ-στελεχών των Δημόσιων Οργανισμών δόθηκε deadline για το λιμάνι η ημερομηνία 5/12/2015.

Οι ξένοι και όχι μόνο «μνηστήρες» είναι ήδη έτοιμοι. Οι τρεις της αρχικής διαγωνιστικής διαδικασίας επιβεβαίωσαν το ενδιαφέρον τους. Αυτοί είναι η κινεζική Cosco, τη δανέζικη Maersk και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Στην ίδια σύσκεψη του ΤΑΙΠΕΔ με τους επικεφαλής των Οργανισμών ανακοινώθηκε ότι μέσα στον Οκτώβριο επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός της ΓΑΙΟΣΕ για το Θριάσιο Πεδίο. Καταληκτικό χρονοδιάγραμμα ορίστηκε το 1ο εξάμηνο 2016

ΕΕΣΤΥ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μέχρι 12/12 ζητήθηκε να έχουν περάσει σε φάση δεσμευτικών προσφορών. Οι τωρινές διοικήσεις «οφείλουν» ένα μήνα πριν να έχουν ξεκαθαρίσει τις διεταιρικές τους συμβάσεις ώστε να μην πληρώσει ο αγοραστής χρέη στο Δημόσιο.

Περιφερειακά αεροδρόμια: Στις 14 Οκτωβρίου ο προτιμητέος επενδυτής Fraport AG – Slentel Ltd και οι αναπληρωματικοί υποψήφιοι CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε. και Vinci Airports SAS – Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε. ανανέωσαν τις προσφορές τους. Αν και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων έχει εξαγγείλει ηλεκτρονικό δημοψήφισμα για τα αεροδρόμια που την αφορούν, το ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ότι το θέμα θα έχει λήξει έως τέλος του έτους.

****************************************************************************

Πληροφορίες για μεγάλη συμφωνία με τη Hewlett-Packard σε μυστική συνάντηση στο Μαξίμου

της Μαρίας Μόσχου, από την Ημερησία

Νέο mega deal με τον αμερικανικό κολοσσό Hewlett-Packard «κλείδωσε» σε μυστική συνάντηση του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα και του υπουργού Επικρατείας Ν. Παππά με την ηγετική ομάδα της αμερικανικής εταιρείας την προηγούμενη Παρασκευή 9 Οκτωβρίου. Οι δύο πλευρές έδωσαν τα χέρια για τον διπλασιασμό του όγκου διακίνησης εμπορευμάτων μέσα από τον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και την κατασκευή κέντρου μεταποίησης στη χώρα μας.

Η συνάντηση, η οποία έγινε αμέσως μετά την επίσκεψη του Α. Τσίπρα στην Αμερική και συνδέεται με τις επαφές που είχε ο πρωθυπουργός για την προσέλκυση επενδυτών, έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μαξίμου με τα κορυφαία στελέχη της HP William Long, αντιπρόεδρο, υπεύθυνο για τη διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, και Stuart Pann, επικεφαλής των αντιπροέδρων της HP, να ζητούν δεσμεύσεις από την ελληνική κυβέρνηση για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε ο επιπλέον όγκος εμπορευμάτων να μπορεί να διακινηθεί χωρίς προβλήματα. Παράλληλα, συζήτησαν θέματα φορολογίας που απασχολούν την HP, προκειμένου να προχωρήσει στην κατασκευή του κέντρου μεταποίησης που αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και να μετατρέψει τη χώρα μας σε διαμετακομιστικό κέντρο όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και παγκόσμιο. Η συμφωνία είναι τεράστιας σημασίας για την Ελλάδα καθώς αναμένεται να δώσει ώθηση στην πολύπαθη ελληνική οικονομία, σε μια στιγμή που χρειάζεται όσο τίποτε άλλο νέες επενδύσεις και ταυτόχρονα στέλνει σήμα στις διεθνείς αγορές για την ικανότητά της να προσελκύσει υψηλού επιπέδου ξένους επενδυτές παρά τη δύσκολη συγκυρία.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ» η ηγετική ομάδα της HP έφυγε από τη συνάντηση με τις καλύτερες εντυπώσεις, καθώς η ελληνική κυβέρνηση εμφανίστηκε αποφασισμένη να προχωρήσει σε κινήσεις που θα φέρουν άμεσα μεγάλες επενδύσεις στη χώρα και να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά σε δυναμικό και σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο – πύλη της ΝΑ Ευρώπης.

Αλ. Τσίπρας

Αλ. Τσίπρας

Στόχος της Hewlett-Packard είναι να αυξήσει σημαντικά την εμπορευματική κίνηση από το λιμάνι του Πειραιά και να αποτελέσει τον βασικό προμηθευτή σε χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και των Υποσαχάριων Χωρών (Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτο, Σουδάν, Τσαντ, Δημοκρατία του Νίγηρα, Μάλι, Μαυριτανία) εκτός από τα Βαλκάνια που ήδη δραστηριοποιείται μέσω των προϊόντων που μεταφέρουν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον πρωθυπουργό τονίστηκε ότι αν υλοποιηθεί η παραπάνω συμφωνία, τότε η εταιρεία θα εξοικονομεί περίπου 1 δισ. δολάρια τον χρόνο από τη μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων της, καθώς η διακίνηση προϊόντων μέσω του Πειραιά με τρένο φτάνουν στην Τσεχία μέσα σε τέσσερις ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν δώδεκα μέρες!

Ν. Παππάς

Ν. Παππάς

Για την Ελλάδα πάλι αυτή η «επέκταση» της συμφωνίας ανοίγει δρόμο για πολλές θέσεις εργασίας είτε αυτό αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε το λιμάνι του Πειραιά, ενώ με την κατασκευή του κέντρου μεταποίησης θα δημιουργηθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας, σε μία εποχή που η υψηλή ανεργία μαστίζει την ελληνική οικονομία.

Σε κομβικό σημείο για την προσέλκυση επενδυτών στη χώρα μετατρέπεται το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω της υφυπουργού για θέματα Βιομηχανίας Θεοδώρας Τζάκρη, η οποία αναλαμβάνει τον συντονισμό όλης της προσπάθειας για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στη χώρα μας αλλά και την επίλυση των προβλημάτων όπου αυτά παρουσιάζονται, προκειμένου να μη σημειώνονται καθυστερήσεις. Ειδικά για τον τομέα των μεταφορών και γενικότερα της διαμετακομιστικής αλυσίδας η κ. Τζάκρη αναμένεται να προχωρήσει σε κινήσεις που θα μετατρέψουν την Ελλάδα σε κομβικό σημείο για μεγάλες εταιρείες, ειδικά μετά τις εξελίξεις στη διώρυγα του Σουέζ που ευνοούν τη χώρα μας.

Θ. Τζάκρη

Θ. Τζάκρη

Ο Πειραιάς
Το πλεονέκτημα της γρήγορης και φθηνότερης μετακίνησης των προϊόντων έχει μετατρέψει τον Πειραιά σε πολυπόθητη… «νύφη», με δεκάδες ακόμα μεγάλους ομίλους να επιδεικνύουν ισχυρό ενδιαφέρον, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κόμβο για τη διακίνηση προϊόντων από τις αγορές της Ασίας στην Ευρώπη.

«Η HP είναι μόνον η αρχή, υπάρχει ‘ουρά’ από ξένες εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά κυβερνητικό στέλεχος.

Η γεωγραφική θέση της χώρας σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά και τη βούληση για καλύτερη αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσελκύουν εταιρείες-κολοσσούς από τους χώρους των ηλεκτρονικών συσκευών, της πληροφορικής, των τροφίμων αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μέσα από την Ελλάδα μπορούν να διοχετεύσουν τα εμπορεύματά τους στις ευρωπαϊκές αγορές σε λιγότερο χρόνο και με φθηνότερο κόστος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Dell αναμένεται να είναι η επόμενη μεγάλη συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά προϊόντων μέσω σιδηροδρομικού δικτύου από το λιμάνι του Πειραιά, ενώ την ίδια στιγμή δεκάδες είναι τα αιτήματα που κατατίθενται στα γραφεία του Οργανισμού για παρόμοιες συμφωνίες. Εταιρείες ένδυσης και αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν με γραπτές τους αιτήσεις διευκρινίσεις για τη μεταφορά των προϊόντων τους μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου, ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βλέπει διστακτικά την επέκταση των δραστηριοτήτων της λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά και λόγω επιβάρυνσης του δικτύου, το οποίο ήδη έχει αρχίσει να παρουσιάζει βλάβες που δημιουργούν καθυστερήσεις.

Μέχρι στιγμής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υπογράψει στρατηγικές συμμαχίες με τις εταιρείες HUAWEI, SONY, HP και Cisco, μεταφέροντας 26 τρένα κάθε μήνα. Τα 16 τρένα είναι της Sony, τα 8 της HP και τα υπόλοιπα 2 της Huawei και της Cisco. Όπως αναφέρουν στελέχη του Οργανισμού, το τελευταίο επτάμηνο έχουν μετακινηθεί συνολικά 200 εμπορευματικά τρένα προς Ουγγαρία, Σλοβακία και Τσεχία με μέσο όρο 31 containers ανά αμαξοστοιχία, ενώ μέχρι τον Μάιο του 2016 αναμένεται να έχουν διακινηθεί συνολικά 500 τρένα πάνω στις ελληνικές ράγες. Από την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται να υπάρξει και αύξηση του τζίρου, από 16 εκατ. ευρώ το 2014 σε 20 εκατ. ευρώ το 2015 και σε 30 εκατ. ευρώ το 2016.

Αυτοκινητοβιομηχανίες
Σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ασίας αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης βρίσκονται Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος είναι οι δύο εταιρείες να διαπραγματευτούν τη μεταφορά των μεγάλων φορτίων των αυτοκινητοβιομηχανιών τόσο από την Ασία προς την Κεντρική Ευρώπη, προσελκύοντας KIA Motors και Hyundai, όσο και αντίστροφα προσελκύοντας BMW, Skoda κ.ά. Με τον τρόπο αυτό η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εξασφαλίσει την επιστροφή γεμάτων τρένων από Κεντρική Ευρώπη, πετυχαίνοντας ακόμα πιο δελεαστικές τιμές για τις εταιρείες που θα μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους με τον σιδηρόδρομο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι μεγαλύτεροι «πελάτες» της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η οποία έχει ήδη ξεκινήσει την υλοποίηση του μεγάλου deal με την HP.

Τζίρος 111,45 δισ. δολ.
Το προφίλ της HP

Η ΗΡ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών (PCs) στον κόσμο και θεωρείται ως η κοιτίδα της φημισμένης Σίλικον Βάλεϊ. Η εταιρεία ιδρύθηκε στη δεκαετία του 1930 από τους απόφοιτους του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια Μπιλ Χιούλετ και Ντέιβ Πάκαρντ. Σήμερα, απασχολεί περισσότερους από 300.000 υπαλλήλους, ενώ τα έσοδά της στο τέλος του 2014 ανήλθαν σε 111,45 δισ. δολάρια και τα καθαρά της κέρδη ξεπέρασαν τα 5 δισ. δολάρια. Πρόσφατα αποφάσισε να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της δομή της, προκειμένου να γίνει πιο ανταγωνιστική. Στο πλαίσιο αυτό, θα «σπάσει» σε δυο εταιρείες. Η μία (Hewlett Packard Inc) θα εστιάσει στους προσωπικούς υπολογιστές και στους εκτυπωτές, ενώ η άλλη (Hewlett Packard Enteprise), που θα αποκοπεί από τον εταιρικό κορμό, θα ασχοληθεί με το λογισμικό και τις υπηρεσίες προς επιχειρήσεις (υπολογιστικό «νέφος», αποθήκευση δεδομένων, δικτύωση κ.ά.).Η εταιρική αναδιάρθρωση, η οποία θα ολοκληρωθεί στις αρχές Νοεμβρίου εκτιμάται ότι θα επιφέρει εξοικονόμηση δαπανών έως 2,7 δισ. δολάρια Της εταιρείας ηγείται η Meg Whitman, η οποία εκτελεί καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.