Εξελίξεις στο μέτωπο των συμβάσεων παραχώρησης

Τη στιγμή που το κίνημα κατά των διοδίων συγκροτείται ξανά, η κυβέρνηση κινείται σε μια λεπτή γραμμή μεταξύ αλλαγών και τήρησης στις συμβάσεις παραχώρησης και τα δημόσια έργα, δηλώνοντας ότι θα τηρήσει τις υπάρχουσες συμβάσεις αλλά κάνοντας και κινήσεις ανατροπών (ακύρωση δημοπράτησης Πάτρα-Πύργος,απάντηση Σταθάκη για τα 33ο εκατομμύρια που καλείται να πληρώσει επιπλέον το δημόσιο για το Σπάρτη-Λεύκτρο)

αναδημοσιεύουμε από το michanikos.gr

«Μέτωπο» κατά εργολάβων για διόδια και Αττική Οδό ανοίγει η κυβέρνηση

«Μέτωπο» κατά εργολάβων για διόδια και Αττική Οδό ανοίγει η κυβέρνηση

Μια νέα «μάχη» στο εσωτερικό αυτή τη φορά μέτωπο ανοίγει η κυβέρνηση που σε ένα μήνα θα καλέσει όλες τις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς δρόμους, να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με στόχο την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης.Η πρόσκληση δεν αφορά μόνον τους παραχωρησιούχους των 5 υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων αλλά και τις κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

Στόχος της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, θα είναι η μείωση του αντιτίμου των διοδίων με την ενσωμάτωση στις συμβάσεις παραχώρησης δεικτών ανάπτυξης καθώς και κοινωνικών δεικτών προκειμένου και τα διόδια να μειωθούν και να υπάρξει ελεύθερη πρόσβαση για ορισμένες κοινωνικές ομάδες που βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση.

Κυβερνητικοί παράγοντες αν και επισημαίνουν ότι το δημόσιο θα είναι απολύτως εντάξει στις 5 συμβάσεις παραχώρησης που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (Ολυμπία Οδός – Ιόνια Οδός- Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου-Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε 65 – Μορέας), υπογραμμίζουν ότι τα έργα έχουν πρόβλημα με τις συμβάσεις, δεν βγαίνουν, και όλα τα μέρη –κυβέρνηση- κοινωνία- παραχωρησιούχοι, είναι ώριμα προκειμένου να προχωρήσουν σε αλλαγές προς το συμφέρον όλων.

Όπως χαρακτηριστικά, λένε, αρμόδιοι παράγοντες, το μοντέλο των παραχωρήσεων έτσι όπως έχει σχεδιαστεί είναι αδιέξοδο με αποτέλεσμα να συντηρείται ο φαύλος κύκλος με τον οποίο καθορίζεται το ύψος των διοδίων. Ένας φαύλος κύκλος όπου όσο ανεβαίνουν τα διόδια τόσο μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο ακριβαίνουν τα διόδια τόσο μειώνεται περαιτέρω ο κυκλοφοριακός φόρτος εξαιτίας και της οικονομικής κρίσης.

Στη διαπραγμάτευση, σε δεύτερο χρόνο θα κληθούν και οι κοινοπραξίες που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό και τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου με κεντρικό θέμα την μείωση του αντιτίμου των διοδίων.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η Αττική Οδός όπου η κυβέρνηση εξετάζει τα στοιχεία προκειμένου να διαπιστώσει εάν το έργο έχει αποσβεστεί οπότε θα ζητήσει την παράδοσή του στο δημόσιο πριν από το 2024 που προβλέπει η σύμβαση.

Τα κυβερνητικά στελέχη δεν αποκλείουν, μάλιστα, εάν τα στοιχεία το αποδεικνύουν να καταφύγουν ακόμα και σε καταγγελία μια σύμβασης παραχώρησης – όπως για παράδειγμα της Αττικής Οδού- και μιλούν για ριζική αλλαγή στο μοντέλο παραχωρήσεων το οποίο το χαρακτηρίζουν πλήρως αποτυχημένο αφού δεν υπάρχει ούτε μια γραμμή που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.