Σφύριξαν πέναλτι στους εργολάβους του μετρό

Αν και η διαιτησία συνήθως δικαιώνει τους κατασκευαστές πρόσφατα απέρριψε απαιτήσεις τους ύψους 2 εκατ. ευρώ, ωστόσο η σύνδεση Πειραιά-αεροδρομίου μετατίθεται στα μέσα του 2018

Για τα μέσα του 2018 μετατίθεται η λειτουργία της επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι ώς το κέντρο του Πειραιά, που θα συνδέσει απευθείας και μέσα σε 45 λεπτά το πρώτο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Θα συνδέεται επίσης με τον Ηλεκτρικό, καθώς κατασκευάζεται ήδη σταθμός δίπλα στο τερματικό του ΗΣΑΠ.

Υπολογίζεται ότι η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί 130.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ θα λειτουργήσει ως κίνητρο για να αποσυρθούν από την καθημερινή κυκλοφορία περίπου 23.000 Ι.Χ.

Χθες ο «Ιππόδαμος», ο μετροπόντικας που κατασκευάζει τη σήραγγα, έφθασε στη Νίκαια, τρίτο σταθμό του «ταξιδιού» του, και, εκτός απροόπτου, στο τέλος του χρόνου θα βρίσκεται στα Μανιάτικα.

Το γιγαντιαίο μηχάνημα ξεκίνησε τις εκσκαφές τον Σεπτέμβριο του 2013 και έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα μήκους 3,4 χλμ. κάτι παραπάνω από το 50% της διαδρομής. Το συνολικό μήκος της επέκτασης είναι 7,6 χλμ., αλλά τα τελευταία 800 μέτρα ώς τον τερματικό σταθμό στο Δημοτικό Θέατρο θα κατασκευαστούν με παραδοσιακές μεθόδους.

Στη σήραγγα και τους συνολικά έξι νέους σταθμούς εργάζονται περίπου 2.000 άτομα. Ο αρχικός προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 344 εκατ. ευρώ, αλλά είναι άγνωστο το τελικό κόστος, καθώς οι εργολάβοι έχουν ήδη ξεκινήσει τις… συνήθεις προσφυγές στη διαιτησία, μέσω της οποίας διεκδικούν και συνήθως κατοχυρώνουν πρόσθετα κονδύλια για τις δεδομένες καθυστερήσεις του Δημοσίου σε απαλλοτριώσεις χώρων και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Ειδικά στα Μανιάτικα χρειάζεται να ξεσπιτωθούν οικογένειες.

Κατά κανόνα, η διαιτησία δικαιώνει τους εργολάβους, αλλά το τελευταίο διάστημα η εικόνα φαίνεται να αλλάζει. Με δύο πρόσφατες αποφάσεις (11/2015 και 12/2015), απορρίφθηκαν απαιτήσεις των κατασκευαστών για ποσά άνω των 2 εκατ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων, διεκδικούσαν πρόσθετες αποζημιώσεις για εργασίες μετακίνησης δικτύων, αλλά και αναθεωρήσεις τιμολογίων, που δεν έγιναν δεκτά από το δικαστήριο.

Θα λάβουν όμως 23.800 ευρώ για προληπτικές κρατήσεις που είχαν γίνει από την κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» για ενδεχόμενες προσφυγές στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Ακύρωσε, επίσης, την επιβολή προστίμου 502.682 ευρώ σε βάρος του εργολάβου για καθυστερήσεις σε διάφορες εργασίες.

Εχει πάντως ενδιαφέρον ότι γι’ αυτές τις προσφυγές το Δημόσιο οφείλει να καταβάλει 16.600 ευρώ για τα έξοδα διαιτησίας, που θα ήταν πολλαπλάσια αν δεν είχε πετύχει δικαίωση στα περισσότερα αιτήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.